הסימנים מראים מלחמה; הקהילות מגבשות רשימות

    שלמה ריזל No Comments on הסימנים מראים מלחמה; הקהילות מגבשות רשימות

    ארגון הגג היהודי הגדול באוקראינה המאגד תחתיו 160 קהילות ברחבי המדינה "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" אוספים את רשימות כל היהודים והקהילות במדינה לקראת פלישה רוסית צפויה | בברית נאט"ו מזהירים כי כל הסימנים מורים על פלישה של רוסיה לאוקראינה

    אוקראינה צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן צפוי לכּנס היום את המועצה לביטחון לאומי כדי לדון במתיחות בין מוסקבה לקייב, על רקע חילופי האש הכבדים בין המורדים הפרו-רוסים לצבא אוקראינה. מהבית הלבן נמסר כי "רוסיה יכולה לפלוש לאוקראינה בכל רגע". הדברים מגיעים ברקע הצהרת הנשיא ביידן כי הוא "משוכנע שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין החליט לפלוש לאוקראינה – אך עד שיעשה זאת, הדיפלומטיה עדיין אפשרית".

    ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון מתריע כי "ישנן עדויות לכך שרוסיה מתכננת את המלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז 1945". בראיון לרשת BBC הוסיף ג'ונסון כי "הסימנים מעידים על כך שבמובנים מסוימים – התוכנית כבר החלה".

    "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" קוראת ליהודים המתגוררים במדינה לעדכן את הכתובות ומספרי הטלפון במשרדי הקהילות היהודיות המקומיות, ליתר ביטחון ולמקרה שהתחזיות הפסימיות יתממשו חלילה.

    לפי גורמים בכירים בברית נאט"ו כל הסימנים מצביעים על כך שרוסיה מתכננת מתקפה 'מלאה' על אוקראינה יש לציין כי ראשי הארגון מקיימים שיחות עדכון שוטפות עם הממשל בקייב ושגרירים.

    איסוף פרטי היהודים מגיע כדי לנסות ולהגיע במקרה הצורך למי שיזדקק לעזרה. "אנו רואים עליה במספר הפניות בקרב ניצולי שואה, קשישים, מיעוטי יכולת ונכים – ומגבירים את הסיוע".

    רבני ומנהיגי "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה", שהיא ארגון הגג היהודי הגדול באוקראינה המאגד תחתיו 160 קהילות ברחבי המדינה, קוראים להרבות בתורה, תפילה וצדקה נוכח החששות מפני מלחמה.

    "אנו בטוחים שבקרוב ממש יקוים הייעוד התנכ"י של ימות המשיח – 'וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת, לֹא יִשָּׂא גוֹי אֶל גּוֹי חֶרֶב וְלֹא יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה' וכל מעשה טוב יכול לסייע בכך" מסרו בארגון.



    0 תגובות